• Imprimeix

L’ATC convoca un centenar de noves places per reforçar la recaptació executiva i la tramitació dels tributs estatals de les entitats del sector públic

Els propers dies sortirà publicada l’oferta al portal de gestió laboral de la Generalitat (ATRI) i al web de l’ATC, per incorporar 40 tècnics i una seixantena d’administratius.El novembre s’iniciaran els processos selectius per cobrir 24 places d’inspectors i 40 de gestors tributaris.

14/09/2017 11:09
Fotografia de la façana de l'ATC

L’Agència Tributària de Catalunya (ATC) convocarà durant els propers dies un centenar de noves places, 40 de perfil tècnic i la resta d’empleats administratius, i iniciarà els processos de selecció corresponents per tal d’incorporar el nou personal, com a molt tard, durant el primer trimestre del 2018. L’objectiu d’aquesta nova convocatòria de llocs de treball és captar efectius per reforçar l’àmbit operatiu de la recaptació en via executiva, posar en marxa el Programa per a la tramitació dels tributs estatals que paguen les entitats del sector públic de la Generalitat i donar resposta a les necessitats derivades de la mobilitat interna del personal propi.

D’altra banda, i d’acord amb l’oferta d’ocupació pública aprovada el passat mes d’abril pel Govern de la Generalitat, el proper mes de novembre es convocaran les oposicions per cobrir 24 places del cos superior d’inspectors tributaris i 40 places del cos tècnic de gestors tributaris. Les proves per accedir a aquests cossos propis de l’Agència es desenvoluparan al llarg del 2018.

Formulari electrònic a l’ATRI i a la web

Les diferents ofertes de treball es publicaran al portal ATRI (intranet de la Generalitat de Catalunya) i a la seu electrònica de l’ATC (atc.gencat.cat). Les persones que estiguin interessades a presentar la seva candidatura, hauran d’emplenar un formulari electrònic i adjuntar la documentació requerida en cada cas. Segons la tipologia dels llocs i el perfil que se seleccioni, els processos poden incloure la realització de proves i/o entrevistes, a banda de l’anàlisi curricular dels mèrits al·legats.

Aquest pla d’increment de plantilla ha estat clau per acompanyar el desplegament que la Generalitat de Catalunya ha realitzat de la totalitat de les seves competències en matèria fiscal, que ha suposat la gestió de tots els tributs propis i cedits, segons l’actual marc legislatiu. Durant els darrers mesos, l’ATC ha dut a terme diversos processos selectius, com a resultat dels quals la plantilla s’ha incrementat, progressivament, des dels 400 efectius que tenia a finals del 2016 fins als prop de 700 empleats de què disposa el setembre d’enguany.

La major part d’aquest augment correspon al personal contractat per donar cobertura a les noves oficines territorials (Barcelonès Nord (Poblenou), Terrassa, Sabadell, Granollers, Sant Feliu de Llobregat, Vilafranca del Penedès, Mataró, Manresa, Vic, Santa Coloma de Farners, la Bisbal d’Empordà, Figueres, la Seu d’Urgell, Reus i Tortosa ) i oficines de serveis tributaris (compartides amb altres administracions locals i supralocals).